Treść kluczem w SEO

wartościowe treściKażdy kto ma nieco pojęcia o funkcjonowaniu SEO wie, że w tej branży najważniejsza jest treść. Ona jest podstawą jego działania. ostatnie jednak zaczęto na tę treść inaczej patrzeć. Słychać nawet nowe powiedzenie, które stało się bardzo modne. Głosi ono, że treść jest nowym SEO, czyli mówi, że treść jest sprawą kluczową. Różnica w postrzeganiu treści wynika, ze zmiany w wyszukiwarce Google. Nie dawno Googlebot można było stosunkowo łatwo oszukać, gdyż nie był to najsprytniejszy ze skryptów. Rok lub dwa lata temu wystarczyło na dole strony powtórzyć kilkanaście razy naszą frazę i strona pięła się do góry. Dziś taka działalność naraża nas na kary i usunięcie nas poza indeks Google.

Warto tutaj dodać pewną kwestią dla osób całkowicie niezorientowanych. Googlebot jest odpowiedzialny za zbieranie informacji o stronach internetowych i ich analizowanie. Na tej podstawie przydziela im rangę do frazy. Im jest ona wyższa tym wyżej jesteśmy w wyszukiwarce. Aby więc nasze działania były „czyste” musimy tworzyć dobre treści, czyli wartościowe i unikalne, w których nie ma za dużo słów kluczowych. Ważne jest, aby pamiętać, że gdy na stronie nie ma fraz, pod którymi mamy być widoczni, to nie pojawimy się w wynikach Google. Googlebot robi postępy w znajomości języka polskiego więc forma i odmiana nie jest tutaj najważniejsza. Strona główna nie może być za długa, dlatego należy stworzyć podstrony tematyczne lub prowadzić blog.

treść na stronę wwwIm więcej pojawi się treści to zwiększa się nasza szansa na ukazanie się witryny w wyszukiwarce. Dodatkowo pomoże nam to w pozyskaniu ruchu „długiego ogona” (mało popularnych dłuższych fraz). Gdy poszukujemy interesujących nas słów kluczowych, najlepiej zastanowić się co my wpisalibyśmy w wyszukiwarkę, gdybyśmy próbowali odnaleźć naszą stronę. Pomocne będzie dla nas także skorzystanie z Google Adwords, który pokaże jaki jest ruch po wpisaniu poszczególnych fraz. Lepiej nie wybierać ich zbyt krótkich i zbyt popularnych, bo konkurencja jest tutaj raczej nie do wygryzienia i może się okazać, że pozycjonowanie nie przynosi żadnego rezultatu. U mnie było tak, że słowa klucze „rezerwacja online”, „system rezerwacji” miały silną konkurencję z innych systemów rezerwacyjnych. Z tego powodu zdecydowałem się na dłuższe trzywyrazowe frazy: „system rezerwacji wizyt”, „darmowy system rezerwacji”, „rezerwacja wizyt online”.



Sergiusz Pławicki

Swoją własną witrynę wypozycjonował sam, teraz zajmuje się tym zawodowo