Pozycjonowanie bez efektów – dlaczego nie działa? cz. 2

skuteczne pozycjonowanieGdy nie bierzemy pod uwagę konkurencji również możemy narobić sobie problemów i nie będzie efektów pozycjonowania. Firma, która istnieje już dłuższy czas prawdopodobnie wcześniej też inwestowała w pozycjonowanie, dlatego ma nad nami zdecydowaną przewagę. Google przywiązuje dużą wagę do tego jaką renomę ma dana strona www. Im starsza strona tym pozycje wyższe. Nie można więc być naiwnym i liczyć na to, że dobry pozycjoner nadrobi te straty, które mamy w krótkim czasie i do tego jeszcze za grosze. Jeśli oczekiwałeś, że po krótkim czasie będziesz w TOP 3 najwazniejszych fraz dla Twojej branży to zachowałeś się jak naiwniak. Trzeba znacząco zmienić podejście. Jeśli chcemy walczyć z konkurencję zacznijmy od tego, by pozycjonować się na więcej fraz, ale mniej popularnych. W ten sposób będziemy zwiększać ruch na swojej stronie i z czasem Google będzie nas coraz lepiej traktować i będzie można przejść do trudniejszych fraz.

Gdy w pewnych frazach wyprzedzi się konkurencje, trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że będzie z nami walczyć i będzie ponosić większe wydatki na pozycjonowanie. Tutaj będą generowały się coraz większe wydatki, które również my będziemy musieli ponosić na pozycjonowanie. Warto więc zacząć się pokazywać potencjalnym klientom w tych miejscach, gdzie konkurencja nie działa tak sprawnie. Dlatego proponujemy pozycjonowanie na mniej popularne frazy. Duży problem przy pozycjonowaniu to również błędny dobór fraz. Amatorzy często próbują nam proponować pozycjonowanie fraz, których nikt nie szuka. Szybko uzyskują efekty, jednak dla nas nie ma to żadnego znaczenia. Złymi frazami są również te, które są zbyt ogólne w stosunku do prowadzonej przez nas działalności i również będzie trudno powiązać je ze swoją firmą.

jak nie pozycjonować stronyChodzi o to, by pozycjonować się tylko na takie słowa, które rzeczywiście dają szansę na to, że uda się zdobyć nowych klientów. Oferta pozycjonowania, którą mamy opiera się na tekstowych artykułach, które będą merytorycznie wartościowe dla internautów i będą Was kreować na ekspertów w danej branży. Jeśli po przeczytaniu tego artykułu masz podobne odczucia myślę, że jesteś dużo bardziej zainteresowany skorzystaniem z profesjonalnego pozycjonowania, które będzie prowadzone w sposób staranny z zastosowaniem wartościowych i pomocnych porad, które tutaj przedstawiliśmy i które odnosiły się właśnie do skutecznego pozycjonowania.



Magdalena Jałocha

Project Manager w agencji SEO z Londynu