Pozycjonowanie bez efektów – dlaczego nie działa? cz.1

dlaczego strona się nie pozycjonujeJeśli zamówiłeś pozycjonowanie a nadal nie widać efektów pewnie chciałbyś wiedzieć dlaczego tak się dzieje. Pozycjonowanie, które nie przynosi efektów może mieć kilka różnych przyczyn. Przygotowaliśmy parę porad odnoszących się do tych kwestii i mówimy dlaczego strona może mieć problem ze zdobyciem wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Zazwyczaj powodem będą następujące kwestie:

• Pozycjonowanie jest wykonywane przy użyciu programu automatycznego. Często wykorzystywane przy płatności za efekt

• Nie bierze się pod uwagę tego, że konkurencja na rynku jest silna i wiele firm mogło już duże pieniądze wpompować w pozycjonowanie i ma w tym przewagę

• Założenie, że konkurencja nie podejmie działań, gdy nasza strona wyprzedzi ich witrynę w Google.

• Pozycjonowanie odbywa się na frazy, które są za bardzo ogólne, lub takie, które nie budzą niczyjego zaintersowania.

Przyczyny tego, że pozycjonowanie nie daje odpowiednich efektów:

Płacenie za efekty

efekty pozycjonowaniaCoraz więcej pozycjonerów obecnie oferuje usługi, w których płaci się tylko za efekty. Gdy efektu nie będzie nie będziemy płacić. Wszystko brzmi naprawdę pięknie, jednak w rzeczywistości nie jest tak różowo. Jeśli nie ma efektów musimy czekać na zakończenie umowy zanim podpiszemy inną. Gdy taką zerwiemy będziemy płacić kary. Takie pozycjonowanie prowadzi się jednak z automatu i niestety nie będzie przynosiło odpowiednich efektów. Przez programy dodające linki nasza strona będzie rozrzucona po całej sieci i nie będzie w tym żadnej wartości dla Google. Amerykański potentat obecnie bardzo szybko wychwytuje wszystkie linki, które pojawiają się nienaturalne i szybko je usuwa. Dodatkowo oprócz tego, że nie ma efektów można również otrzymać karę. I tutaj właśnie jest ta największa pułapka takiego pozycjonowania. Oprócz tego, że nie będzie efektów narazimy się na karę od Google. Natomiast na podpisanie nowej umowy musimy czekać do zakończenia tej starej. Gdy bowiem poprosimy o pozycjonowanie inną firmę w czasie trwania tej umowy i ona osiągnie efekty będziemy zobowiązani do tego, by podwójnie zapłacić za takie pozycjonowanie. Firma, która się nie wywiązała również będzie mogła żądać pieniędzy, jeśli umowa jeszcze funkcjonuje. Takie pozycjonowanie jest więc działaniem, które opiera internetowy marketing Twojej firmy na bardzo delikatnym gruncie i nie będzie przynosić nic dobrego. Nie uda się bowiem ani uzyskać odnośników ani zwiększyć pozycji w Google. Można narobić sobie tylko i wyłącznie dużo więcej innych problemów, dlatego na takie pozycjonowanie należy uważać.



Waldemar Tyszka

Autor kursu "SEO nie tylko dla specjalistów"