Krótki kurs SEO

pozycjonowanie stron www

Nazwa SEO wywodzi się z języka angielskiego, a jej najpopularniejszy polski przekład mówi o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. W naszym kraju przekład dosłowny nie jest jednak zbyt popularny, przyjęła się bowiem potoczna nazwa pozycjonowanie. Jest to zresztą nazwa najlepiej kojarzona, środowisko zgadza się więc z tym, że jej zmiana nie jest działaniem znajdującym uzasadnienie. Samo pozycjonowanie stawia sobie na cel wpływanie na pozycję, jaką osiąga konkretna strona www wyświetlając się w wyszukiwarce. Nie można przy tym zapominać, że pozycjonowanie koncentruje się na wynikach organicznych, a więc tych, które można osiągnąć bez konieczności opłacania kampanii reklamowych takich, jak choćby Google AdWords.

Tyle teorii, a jak wygląda pozycjonowanie w praktyce? O tym, że jest ono przydatne przekonujemy się w tym samym momencie, w którym chcemy wpisać słowo kluczowe w wyszukiwarce Google, nie mija bowiem wiele czasu, a otrzymujemy listę wyników będącą w rzeczywistości listą stron www. Strony te są odpowiednio uszeregowane, każda posiada więc przypisaną sobie pozycję. Najważniejsze są zawsze te strony, które znajdują się najwyżej i właśnie o nie toczą się prawdziwe bitwy. Inne strony niejako na starcie znajdują się na straconej pozycji. Dzieje się tak dlatego, że podświadomie staramy się ułatwić sobie pracę, gdy więc mamy do czynienia z wieloma informacjami, zastanawiamy się nad kluczem, który pozwala na ich uproszczenie. Umysł sugeruje nam zatem, że jeśli strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, najprawdopodobniej dostarczy nam najbardziej wiarygodnych informacji.



Magdalena Jałocha

Project Manager w agencji SEO z Londynu