Kiedy warto zatrudnić specjalistę od pozycjonowania, a kiedy zlecić to zewnętrznej firmie?

dobra firma pozycjonująca

Decyzja wyboru pomiędzy zatrudnieniem specjalisty od pozycjonowania, czy zlecenie tego zewnętrznej firmie, zależna jest od kosztów jakie możemy zainwestować w reklamę. W uproszczeniu, na specjaliście możemy polegać wtedy, gdy operujemy dużym serwisem internetowym. Mamy pewność, że zadba o nasze interesy w sposób precyzyjny i indywidualny. Należy jednak pamiętać, że profesjonalista oferuje nam swoje usługi wzamian za nie tylko pieniężne wynagrodzenia, ale także wzamian za gwarancje wszelkiego rodzaju szkoleń, w celu zdobywania wiedzy z zakresu tak dynamicznie rozwijającej się branży, jaką jest reklama. Jeśli jednak nie dysponujemy dużymi pokładami finansowymi, a nasza firma ma raczej charakter lokalny, to pozycjonowanie warto zwrócić firmie zewnętrznej, z tego względu, że dysponuje profesjonalnymi narzędziami oraz niezbędną wiedzą, dzięki czemu umocni pozycję naszej firmy w wynikach popularnych wyszukiwarek.

Ogólny koszt pozycjonowania strony www zależy głównie od wielkości strony internetowej. Proporcjonalnie, im większy rozmiar witryny, tym wyższy koszt. Najprostrzy model płatności zawiera w sobie stały ryczałt pobierany do tego czasu, aż nasza firma ulokuje się wystarczająco wysoko w wynikach wyszukiwarki. Niekiedy spotyka się bonusy za wysokojakościowe frazy. Tu, także pojawia się zależność, jeśli konkurencyjność wzrasta, tym wyższy koszt. Szczególny nasisk kładzie się na występowanie fraz na pierwszych stronach wyszukiwania. Jeśli dana fraza, znajdzie się na pierwszej stronie wyszukiwania, pobranie opłaty zostanie wstrzymane, nie będzie brane pod uwagę przy rozliczeniu wszystkich stawek dziennych. Ogółem nie jest tak, że koszty dokońca są nieznane, a to wszystko dzięki określeniu maksymalnego kosztu faktury, co daje gwarancję, iż mimo bonusów kontrahent nie zapłaci więcej niż określona suma.



Sergiusz Pławicki

Swoją własną witrynę wypozycjonował sam, teraz zajmuje się tym zawodowo