Kampanie AdWords - ważne pojęcia

reklama w google adwords

Czym różni się PPC od CPC?

PPC to określenie reklam, w których będzie się płacić tylko za kliknięcie i przejście internauty na naszą stronę. Natomiast CPC to koszt, który ponoszony jest za każde klikniecie. Właśnie CPC to bez wątpienia kluczowy element, który jest brany pod uwagę gdy chodzi o kampanie AdWords.

Czym jest CTR?

Pojęcie CTR odnosi się do współczynnika klikalności w reklamę - to procentowy stosunek, który określa ilość kliknięć w reklamę w stosunku do jej wyświetleń. Jeśli CTR jest na wysokim poziomie można mówić o tym, że zainteresowanie reklamą jest naprawdę wysokie.

Koszt kliknięcia - od czego zależy?

Jeśli chodzi o koszty kliknięcia, które związane są z AdWords trzeba liczyć się z tym, że na zmianę tych kosztów będą wpływać różne kwestie. Kwestia konkurencyjności frazy - najbardziej dochodowe frazy są również najbardziej konkurencyjne. Ustalane są maksymalne stawki, które reklamodawcy będą w stanie zapłacić za kliknięcie. Od tego jaką pozycję będzie miała reklama również będzie zależeć to jakie będą maksymalne stawki. Zazwyczaj pierwsza strona wyników ma maksymalną ilość wyświetleń. Wprowadzając dodatkowe rozszerzenia można liczyć na to, że uda się powiększyć wyniki jeśli chodzi o współczynnik CTR. Każda pojedyncza fraza będzie otrzymywać wynik określony w skali od 1 do 10. Jeśli będzie wyższa ocena można również osiągać lepsze wyniki a jednocześnie ograniczać będzie się koszty takiej kampanii. gdy uda się sprawnie połączyć wspomniane elementy można liczyć na dobre efekty. Ustalając maksymalny koszt kliknięcia możemy również decydować na jakich pozycjach będzie się pojawiać dana reklama.



Magdalena Jałocha

Project Manager w agencji SEO z Londynu