Jak pisać dobre teksty?

pisanie wartościowych treściJuż od samego początku swojego istnienia Google wychodzi z założenia, że linkowanie pomiędzy serwisami internetowymi jest ważnym czynnikiem, który ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Przyjął przy tym dość ciekawą zasadę mówiącą o tym, że każdy link prowadzący z innej witryny do naszego serwisu jest oddanym na niego głosem i właśnie w ten sposób powinien być postrzegany. Od trzech lat mamy jednak do czynienia z pewnymi zmianami i nie możemy nie zauważyć tego, że wyszukiwarka nie tylko uważnie prześwietla linki zewnętrzne, ale także stara się wyłapywać te serwisy, w przypadku których może zaistnieć podejrzenie pozycjonowania się w sposób nienaturalny. Takie techniki pozycjonowania mogą sprawiać wrażenie bardziej skutecznych, warto się ich jednak wystrzegać, należy bowiem liczyć się z tym, że ich stosowanie będzie wiązało się z karą.

Znacznie lepszym rozwiązaniem wydaje się zatem promowanie treści z wykorzystaniem możliwości, jakie stwarzają social media, okazuje się bowiem, że Google coraz bardziej docenia ich wartość. Google jeszcze nigdy nie przywiązywał do jakości treści tak dużej wagi, a o za tym idzie, tworzenie treści wartościowych i oryginalnych jeszcze nigdy nie było tak bardzo opłacalne. Co ważne, treści takie mogą przybierać bardzo zróżnicowana postać. Nie muszą być to jedynie artykuły poradnikowe, dobrym rozwiązaniem są bowiem również artykuły eksperckie, blogi tematyczne, blogi wideo, testy produktów umożliwiające ich porównywanie, a nawet e-booki.

duplikowanie treściForma nie jest jednak tak ważna, jak treść, która powinna spełniać kilka wytycznych. Jedna z najważniejszych mówi o tym, aby treści były wartościowe dla czytelników, nic nie stoi więc na przeszkodzie temu, aby podejmować próby edukowania ich w tych dziedzinach, w których sami uznajemy siebie za specjalistów. Warto starać się też, aby treści były nie tylko jasne, ale także czytelne i pisane w sposób zróżnicowany, choć bowiem żargon branżowy dowodzi naszej znajomości tematu, przyczynia się do tego, że z tekstu nic nie wynika. Ciekawym rozwiązaniem jest też prezentowanie się jako ekspert w danej branży i lider opinii, często można przy tym usłyszeć, że sprzedawanie wprost nie jest wcale najlepszym rozwiązaniem.



Waldemar Tyszka

Autor kursu "SEO nie tylko dla specjalistów"