Dlaczego warto myśleć o pozycjonowaniu?

pozycjonowanie firmyPromocja marki w Internecie jest możliwa na wiele sposobów, a jednym z najbardziej interesujących wydaje się być pozycjonowanie stron internetowych. Nie można zaprzeczyć temu, że co roku zwiększa się liczba osób, które mają dostęp do sieci, nie bez znaczenia jest zaś i to, że nie ma już takiej branży oferującej w sieci produkty i usługi, w której nie panowałaby konkurencja. Oczywiście, ciągle jeszcze nie brakuje osób, które nie doceniają znaczenia promocji w Internecie, okazuje się jednak, że osoby te muszą płacić coraz większą cenę za swoją niefrasobliwość. Firmy, które zajmują odległe pozycje w wyszukiwarce oraz te, które w ogóle nie są w niej obecne, nie mogą liczyć na popularność.

Istnieje wiele powodów dla których warto pomyśleć o pozycjonowaniu, a o zasadności tego kroku przekonuje nas już choćby kilka z nich. Na pierwszy plan wysuwa się to, że wysoka pozycja w Google ma wpływ na większą ilość klientów. Okazuje się, że ilość odsłon strony jest uzależniona w bardzo dużej mierze właśnie od wyników wyszukiwania. Jeśli jednak strona ma pozyskiwać dużą ilość odsłon, należy zatroszczyć się o to, aby była ona widoczna na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a to nie jest dziś możliwe bez pozycjonowania. Osoby, które zastanawiają się nad tym, czy zainteresować się SEO powinny mieć na uwadze również to, że jeśli pozycjonowanie jest skuteczne, korzyści, jakie pociąga za sobą, są widoczne przez długi czas. Pozycjonowanie jest postrzegane jako proces perspektywiczny nawet pomimo tego, że nie daje natychmiastowych efektów. Sam czas oraz koszt pozycjonowania jest zależny przede wszystkim od konkurencji z jaką mamy do czynienia w danej branży. Jeśli jest ona duża, przebicie się na szczyt wyników wyszukiwania jest w naturalny sposób trudniejsze.

koszty pozycjonowaniaNie bez znaczenia jest i to, że pozycjonowanie jest sposobem na zwiększenie poziomu rozpoznawalności danej firmy. Klienci firm, które działają za pośrednictwem Internetu często dzielą się przecież swoimi doświadczeniami, a na pochlebne słowa może liczyć przede wszystkim firma wiarygodna. Wysoka pozycja w wyszukiwarce nie jest wystarczająca, aby firma została za taką uznana, nie ma jednak wątpliwości, że jest to krok we właściwym kierunku. Wypada docenić i to, że strona, która jest pozycjonowana nieustannie pracuje na korzyść osoby, która zdecydowała się na taki krok. Generuje sprzedaż niezależnie od pory dnia i pracuje przez całą dobę pomagając osobom, które są zainteresowane konkretnym zakupem. Nie bez znaczenia jest i to, że koszt pozycjonowania jest niższy niż koszt kampanii reklamowej emitowanej czy to w telewizji, czy to w radio. Oczywiście, można myśleć także o innej formie promocji strony www, ma się jednak ten komfort, że nie jest to jedyna forma, w którą inwestujemy.



Sergiusz Pławicki

Swoją własną witrynę wypozycjonował sam, teraz zajmuje się tym zawodowo