Content Marketing - co to tak naprawdę jest?

content na stronieContent Marketing można tłumaczyć jako marketing treści. Są to wszystkie działania, które zmierzają do tego, by na swojej stronie publikować treści, które będą miały wartość merytoryczną i będą przyciągać do witryny użytkowników. Jeśli działamy na gruncie jakieś branży chodzi o to, by Content Marketing przyciągnął takich klientów, których ta branża interesuje. Jest to tak naprawdę sztuka komunikacji, w ramach której firma potrafi kontaktować się z potencjalnymi klienta. Chodzi o to, by zmienić tradycyjny sposób porozumiewania się z klientami i wprowadzić nieco nowoczesnych rozwiązań. Większość klientów odrzuca obecnie tradycyjne formy na rzecz nowoczesnych rozwiązań i chce również takich otrzymywać od firm, które starają się rozwijać swoją działalność. Chcąc osiągnąć sukces ze swoją marką musimy zadbać o to, by nieco zmienić swój sposób kontaktowania się z nabywcami. Na tym właśnie ma polegać Content Marketing.

Nie możemy stać się profilem, który będzie traktowany przez użytkowników jako nachalny i męczący. Tak naprawdę Content Marketing ma sprawić, że to klienci będą sami w stanie odnaleźć naszą ofertę właśnie dlatego, że będą jakimś zagadnieniem, które u nas będzie opisane zainteresowani. Jak funkcjonuje Content Marketing? Podstawowym założeniem jest to, że wartościowa treść jest najlepszym sposobem do tego, by dotrzeć do potencjalnych klientów i zdobyć ich zaufanie oraz zaangażowanie w to co oferuje nasza firma. Trzeba więc publikować takie treści, które przez odbiorców będą uważane za wartościowe. Chodzi o to, by pokazać, że jest się w jakieś branży ekspertem a jednocześnie rozumie się dobrze potrzeby klientów i można na nie skutecznie odpowiedzieć. Przez takie podejście można liczyć na to, że strategia marketingowa będzie przynosić rzeczywiste efekty i będzie budować zaufanie odbiorców, tak zbuduje się większa siła marki. Jeśli odpuścimy sobie działania, które mogłyby być traktowane jako nachalne możemy liczyć na zadowolenie potencjalnych klientów, którzy chętniej wybiorą naszą ofertę.

Jeśli przygotowywać będziemy dobre artykuły możemy oczekiwać, że linki przychodzące będą liczniejsze i tym samym będzie budować się pozycja naszej strony w wyszukiwarkach. Gdy takich linków będzie dużo można liczyć na to, że wyszukiwarka będzie rzeczywiście oceniała naszą stronę jako wartościową. W dłuższej perspektywie sprawi to, że będziemy bardziej popularni wśród użytkowników, którzy szukają wiedzy na temat słów, które dotyczą właśnie naszej działalności i realizowanych usług. Co można zyskać przez Content Marketing?

wartościowe treści- zadowolenie i zaufanie klientów

- opinię eksperta w branży

- dobrą pozycję firmy w wyszukiwarkach

- zwiększone zainteresowanie stroną

- zwiększoną ilość konwersji z potencjalnych na faktycznych klientów

- lepsze docieranie do potencjalnych klientów

- zmniejszenie wydatków na inne formy reklamy własnej firmy.



Waldemar Tyszka

Autor kursu "SEO nie tylko dla specjalistów"